aMule Forum

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

We're back! (IN POG FORM)

Author Topic: Low ID & Client ID etrange..  (Read 3753 times)

Ketchupy

• Newbie
Low ID & Client ID etrange..
« on: April 02, 2005, 08:13:27 PM »

Bonjour,

j'utilisais aMule 2.0.0rc8 sans problème depuis 15 jours. Mais depuis hier, je n'arrive qu'à me connecter avec un Low ID.
Ma machine est directement connectée au net par modem, Je n'ai pas changé mes règles iptables, mon port TCP (27015) est accessible depuis le net (testé depuis une autre machine que la mienne). Quand j'essaie de me connecté sur Razorback, je me retrouve avec un Low ID...
J'ai même essayé de me connecter avec les règles iptables qui autorisent toutes les connexions..  :(

Avec ethereal, j'ai essayé de voir ce qui s'est passé.. Ce qui me parait etrange, c'est le paquet eDonkey Hello..  Il y a un champ eDonkey Client Info qui donne un Client Hash, un Client ID (d'après ce que j'ai compris ça dvrait être mon adresse IP) et le port TCP..
Tout a l'air bon, sauf le client ID qui est une adresse IP complètement différente de la mienne et qui change à chaque tentative de connexion au serveur.
Bref j'obtiens des LowID sans raison, ou alors je ne la vois pas.. J'ai installé également la dernière version CVS, il n'y a pas eu de changement...

Est ce que quelqu'un sait d'où peut venir ce problème ?

Merci

phoenix

• Evil respawning bird from aMule Dev Team
  • Developer
  • Hero Member
  • The last shadow you'll ever see
Re: Low ID & Client ID etrange..
« Reply #1 on: April 03, 2005, 04:11:41 AM »

Unfortunately I don't speak french, I can hardly read it. I only speak english or portuguese.

If you saw an OP_HELLO package comming in, your TCP port is surely ok. The login procedure determines wheter or not you get a lowid. After login, the server will try to contact your TCP port. If your answer reaches the server, you get a high ID. Your answer might not reach the server either because the server cant reach you, which is unlikely, if you say there is an OP_HELLO comming in, or if your return package does not reach the server, which is unlikely too, because you have managed to log in at first.

So I recommend that you read more about the ed2k protocol and use ethereal to find out where exactly the problem is.

Salud!

Ketchupy

• Newbie
Re: Low ID & Client ID etrange..
« Reply #2 on: April 04, 2005, 12:05:36 PM »

I resolved it... I don't understand why this bug appeared...   8o
I deleted my ~/.aMule/ directory and aMule works fine now. Is there any files in this directory that could explain it was given Low ID to me ???